Tijekom mjeseca travnja u sklopu nastave Hrvatskoga jezika provedeni su različiti projekti u 5.a, 6.b, 7.b i 7.d razredu. Učenici 5. razreda imali su zadaću predstaviti na najbolji mogući način odabrane europske države na turističkom sajmu koji su organizirali u svome razredu.Podijeljeni u više grupa svaki tim je pokušao na najbolji mogući način predstaviti odabranu državu tako da privuče potencijalnog gosta svojim izlaganjem. Učenici 6.b razreda izradili su svoje slikovnice na temu ljubavi, prijateljstva i zajedništva. Radili su u parovima. Nakon što su slikovnice bile osmišljene, napisane i ilustrirane učenici su ih najprije prezentirali u svome razredu i prokomentirali svaku od njih. Sljedeći korak je bio predstavljanje slikovnica drugašima koji su sa zanimanjem poslušali kreativne uratke šestaša. Zadatak učenika 2. razreda je bio da vrednuju ove uratke što su oni spremno prihvatili. Učenici 7.b i 7.d razreda u sklopu svoga projekta su trebali odabrati jedan književni lik koji se njih osobito dojmio dok su bili nešto mlađi. Nakon odabira književnog lika pisali su u 1. licu kao da su oni taj lik navodeći sve njegove vanjske i unutarnje osobine i probleme koji ga eventualno tište. Učenici su održali monolog pred svojim razredima. Izlaganje je bilo popraćeno i scenografijom koju su učenici samostalno izradili. Nakon što su učenici sve monologe proanalizirali i vrednovali dogovorili smo se da će svaki 7. razred predstaviti svoje književne junake u jednom od drugih razreda. Drugaši su sa znatiželjom i zanimanjem ugostili učenike sedmih razreda. Sva izlaganja su pažljivo saslušali, na kraju prokomentirali svako od njih i vrednovali. Cilj ovih malih projekata je bio potaknuti učenike na timski rad, razvijanje kreativnosti, poduzetničkog duha, kritičkog razmišljanja i vršnjačkom vrednovanju. Pokazali smo kako na kreativan i zanimljiv način mogu surađivati učitelji i učenici razredne i predmetne nastave, kako pomalo izaći iz nekih uobičajenih okvira i obogatiti nastavni proces te djelovati poticajno na učenike različitih dobnih skupina.
Autorica: Katarina Katičin








