Ove školske godine (2024./2025.) naša škola sudjelovala je u međunarodnom projektu “Djevojčice u STEM-u”, čiji je cilj poticanje djevojčica na zanimanje za znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku (STEM). Projekt je pružio priliku za razvoj vještina, timski rad i upoznavanje s inspirativnim ženama u STEM područjima. U projektu su sudjelovale učenice Petra Prtenjača 8.d, Lena Labar 8.a, Anđela Šarić 7.c i Petra Duvnjak 7.c. pod mentorstvom učiteljice fizike Ivane Perić i učitelja biologije Mate Rončevića. Tijekom projekta učenice su sudjelovale u sljedećim aktivnostima: Izrada loga projekta: Učenice su dizajnirale logo koji je predstavljao viziju i ciljeve projekta, pokazujući kreativnost i timski rad. Intervju sa znanstvenicama: Organiziran je razgovor s inspirativnim znanstvenicama (Marija Mazor, Renata Vlahović Kruc i Ana Sović Kržić) kako bi učenice stekle uvid u njihove karijere i izazove u STEM područjima. Izrada projektnog zadatka: Učenice su radile na specifičnom projektnom zadatku izrađujući plakat kojim su prikazale kako bi svijet izgledao da nije bilo znanstvenice Gertrude Eliot. Ekipno natjecanje “Djevojčice u STEM-u”: Tim je sudjelovao u natjecanju, gdje su pokazale svoje vještine i sposobnosti u rješavanju zadataka iz STEM područja te su zauzele visoko 10. mjesto u konkurenciji ukupno 54 ekipe. STEM festival STEMOGRAD u Ogulinu: Dana 20. svibnja 2025. učenice su posjetile festival STEMOGRAD u Ogulinu, gdje su imale priliku razmijeniti iskustva s drugim sudionicima i sudjelovati u različitim organiziranim aktivnostima. Sudjelovanje u projektu “Djevojčice u STEM-u” bilo je izuzetno korisno za učenice. Stekle su nova znanja, razvile vještine timskog rada, kreativnosti i rješavanja problema te se upoznale s mogućnostima karijera u STEM područjima. Mentori, Mate Rončević i Ivana Perić, pružili su vrijednu podršku i usmjeravanje tijekom cijelog procesa. Projekt je ostavio snažan dojam i motivirao učenice za daljnje istraživanje STEM disciplina.
Autor: Mate Rončević







